دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

چرا بازار ارز دیجیتال در سال 2022 شاهد نوسانات بسیاری بوده است

همه می‌دانند که بازار رمز ارز به دلیل نوساناتش شناخته می‌شود. بحثی در این مورد وجود ندارد. با این‌وجود همه علت آن و ریشه‌های همه این نوساناتی که هنگام بررسی نمودار قیمت بیشتر رمز ارزهای موجود در بازار دیده می‌شود را نمی‌دانند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم و دلایل چنین نوساناتی را در بازار مشخص می‌کنیم و علت بروز مشکلات فراوان در بازار کریپتو در سال 2022 را نیز شناسایی می‌کنیم.

علت پر نوسان بودن کریپتو:

در بازارهای مالی جهانی ازجمله بازار بورس نیز نوساناتی دیده می‌شود. با این‌وجود بازارهای سنتی معمولاً نوسان بهتری را نشان می‌دهند و علت این نوسانات شایعات یا توییت های ایلان ماسک است. اکنون نگاهی دقیق‌تر به علت وجود این آشوب ها در بازار، شکست ناگهانی قیمت و رسیدن ناگهانی به سقف قیمت در همان روز، می‌اندازیم.

دنیای کریپتو هنوز در حال پیشرفت است:

بیت کوین اولین رمز ارز از سال 2009 شناخته شد. اکنون 13 سال گذشته است و تکنولوژی آن هنوز در مراحل اولیه پیشرفت قرار دارد. بیشتر بانک‌های سنتی و برخی از دولت‌ها هنوز به کریپتو با دیده تردید می‌نگرند، به این دلیل که گاهی کریپتو در کشورهای خاصی ممنوع می‌شود یا قانونمند می‌شود. تا زمانی که کریپتو در همه‌جا پذیرفته نشود، اخبار و شایعات درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های پیش رو از سوی کشورهای مختلف ر سراسر جهان، بر قیمت دارایی‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارد. این نوع واکنش نباید غافلگیرکننده باشد زیرا کریپتو و دیفای می‌توانند در حقیقت رقبایی برای فاینانس متمرکز باشند و جایگزینی برای پول فیات در آینده باشند.

به‌ علاوه، مشکلات تکنولوژیکی مانند مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری بلاک چین که می‌توانند به تراکم شبکه و کارمزدهای بالای تراکنش منجر شوند، آرامش را به بازار پر نوسان نمی‌آورند؛ بنابراین، حتی در شرایط تکنیکال، دنیای کریپتو هنوز جوان است و باید تحول بیشتری را شاهد باشد تا به ثبات برسد.

عدم وجود سرمایه هنگفت:

ما می‌دانیم که بسیاری از صندوق‌های پوشش ریسک و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به سمت رمز ارز ها و تکنولوژی بلاک چین رفته‌اند. بااین‌وجود، بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های بزرگ معاملاتی درباره سرمایه‌گذاری در رمز ارز ها تردید دارند. قطعاً بازارهای کنونی رمز ارز ازنظر مؤسسات نسبت به پنج سال پیش به بلوغ رسیده‌اند و جذابیت بیشتری دارند. با این‌وجود، عدم وجود قوانین تمایل به وجود سرمایه هنگفت برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را بسیار کاهش می‌دهد. ازاین‌رو، به دلیل این‌که سرمایه‌گذاران نهادی از بازارهای رمز ارز دور هستند، مبنای مشخصی برای ثبات داشتن ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم

ادامه مطلب...


ضرورت استفاده از استاپ لاس

استاپ لاس یکی از اصطلاحات ترید ارز دیجیتال است که ابزاری حیاتی برای تریدرها به شمار می‌رود. استاپ لاس در لغت به معنی کاهش زیان است و در عمل به معنی تعیین محدوده‌ای برای خروج از ترید و معامله با ضرر است. تعیین استاپ لاس برای خروج از معاملاتی که برخلاف روند مورد انتظار حرکت کرده‌اند انجام می‌شود و عدم استفاده از آن می‌تواند سبب گسترش زیان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باشد. روش‌های مختلفی برای تعیین حد ضرر وجود دارد و صرافی‌های ارز دیجیتال و بروکرهای فارکس امکان تعیین حد ضرر را برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه، قصد این اصطلاح مهم و پُر کاربرد را در تمامی جوانب داریم؛ پس همراه ما باشید.

استاپ لاس چیست ؟

هر معامله‌ای که در بازارهای مالی توسط تریدرها باز می‌شود برای رسیدن به سود است اما در عمل، همواره بخشی از معاملات با سود و بخشی دیگر با ضرر بسته می‌شوند. بنابراین تریدر باید برای هر ترید خود دو برنامه متفاوت داشته باشد. برنامه اول برای مواقعی است که قیمت در جهت روند تشخیص داده شده حرکت می‌کند. تریدر در این حالت باید مشخص کند که با چه میزان سودی می‌خواهد از معامله خارج شود. تعیین محدوده فروش با سود در اصطلاح کریپتوکارنسی، با عبارت حد سود (Take Profit) مشخص می‌شود.

برنامه دوم برای زمانی است که قیمت برخلاف روند پیشنهادی تریدر حرکت می‌کند. در این حالت، قیمت می‌تواند تا هر جای نامشخصی بریزد. وظیفه تریدر در این حالت این است که با استفاده از روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال، محدوده مربوط به بیشترین ضرر قابل قبول برای خود را تعیین کند. به این محدوده استاپ لاس (Stop Loss) یا حد ضرر می‌گویند. قیمت معامله درصورتی‌که به استاپ لاس برسد، معامله به صورت خودکار بسته می‌شود تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

تیک پروفیت و استاپ لاس در ارز دیجیتال دو ابزار برای تعیین میزان ریسک به پاداش (Risk/Reward) هستند. بدون تعیین این دو مقدار، مدیریت سرمایه در معاملات به ‌سختی انجام می‌شود و به همین دلیل توصیه بیشتر تریدرهای حرفه‌ای این است که حتما این دو مقدار به شکل اصولی تعیین و برای تمامی معاملات اعمال شوند که در ادامه به بررسی نحوه تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال نیز خواهیم پرداخت.

چرا استاپ لاس در ارز دیجیتال مهم است؟

تعیین استاپ لاس در تمامی بازارهای مالی ضروری و مهم است زیرا استفاده از استاپ لاس باعث جلوگیری از افزایش ضرر کاربران در یک معامله می‌شود. فرض کنید در یک روند صعودی شما وارد معامله خرید یک توکن ارز دیجیتال شده‌اید و امیدوار هستید که با افزایش

ادامه مطلب...

مفهوم بازار خرسی و بازار گاوی در ارزهای دیجیتال چیست

اگر در حوزه کریپتو فعالیت کرده باشید با اصطلاحاتی همچون «بیت کوین این هفته وارد بازار خرسی شد» یا «بازار رمز ارز در حال حاضر به نظر خرسی می‌رسد» روبرو شده‌اید.

در این مقاله در مورد ماهیت بازار خرسی و چگونگی کسب سود از آن آگاه خواهیم شد.

بازار خرسی چیست؟

سنتیمنتال‌های گاوی و خرسی (صعودی و نزولی) برای توصیف وضعیت و عملکرد سطح اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار کریپتوی کنونی به کار می‌روند. ازاین‌رو، زمانی که بازار در روند صعودی قرار دارد و قیمت‌ها افزایشی هستند، به آن «بازار گاوی» گفته می‌شود و زمانی که بازار یک روند نزولی با قیمت‌های کاهشی را تجربه می‌کند به آن بازار خرسی گفته می‌شود. به بیان ساده‌تر، هر دو اصطلاح زمانی به کار می‌روند که یک دوره طولانی روند صعودی یا نزولی وجود دارد یا زمانی که بازار شاهد نوسان قیمت حدود 20% است، اما اغلب این رقم بیشتر است.

اصطلاح «بازار خرسی» به دوره‌ای اشاره دارد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو اعتماد خود را به رمز ارز ها از دست می‌دهند و منجر به موقعیتی می‌شود که حجم معاملاتی کاهش می‌یابد، عرضه بر تقاضا غلبه می‌کند و درنتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابند. این یک دوره طولانی کاهش قیمت، عدم قطعیت و تردید است؛ دوره‌ای که محیط و سنتیمنت ها شما را مجبور به فروش دارایی‌های خود بدون ترس و اضطراب می‌کنند و نه خرید بیشتر یا نگه‌داشتن دارایی‌ها با امید به‌احتمال افزایش قیمت.

در طی این دوره، عدم اعتماد کلی به بازار کریپتو در میان سرمایه‌گذاران، اقتصاددانان و مؤسسات مالی سنتی به چشم می‌خورد.

رسانه‌ها یا رمز ارزها را پوشش نمی‌دهند یا تنها نکات منفی در مورد آن‌ها عنوان می‌کنند. اخبار خوب سبب برگشت روند نمی‌شوند و اخبار بد تنها سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌شوند.

توجه داشته باشید که یک بازار خرسی نباید با یک اصلاح (تصحیح) اشتباه شود. تصحیح

ادامه مطلب...


چرا پایتون بهترین گزینه برای مبتدیان است

در 5 سال اخیر که توسعه دهندگان بیشتر و بیشتر شدند، ما همیشه بدنبال قدم مناسبی برای شروع افراد مبتدی بودیم، به دنبال زبان برنامه نویسی گشتیم که دوستانه باشد، با شیوه­‌ها و صنعت­‌های مختلف انعطاف و سازگاری نشان دهد و یادگیری آن تجربه مناسبی از برنامه نویسی را به توسعه دهنده مبتدی بدهد که بعد از نتیجه گیری­‌ها و آزمایشات مختلف زبان پایتون را انتخاب کردیم.

پایتون در نوشتن، یادگرفتن و خواندن آسان است. جدای از آن، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی­‌ها در بازار جهانی است اما این‌ها تمام ماجرای راجع به پایتون نیست و پایتون بسیار بیشتر از چیزهایی است که راجع به آن گفته می­‌شود. اکنون زمان آن رسیده است تا شما را با 8 مورد از مواردی که به شما به صراحت می­گوید که چرا افراد مبتدی باید زبان پایتون را انتخاب کنند، آشنا کنیم؛ پس همراه ما باشید.

8 مورد برای شروع برنامه نویسی پایتون توسط مبتدیان

آسان در یادگیری، خواندن و نوشتن

برعکس سی‌شارپ و زبان­‌های دیگر، سینتکس پایتون قابلیت خوانایی بسیار خوبی برای انسان دارد و از طرفی بسیار کوتاه است. به عنوان یک مبتدی، این ویژگی­‌ها باعث می­‌شود شما سریع‌تر پایه­‌های این زبان را یاد بگیرید و سریع‌تر بتوانید در زمینه­‌های مختلف رشد کنید. با یک برانداز ساده کدهای پایتون می‌­توانید پی ببرید که کدها در حال انجام چه کاری هستند. در تقابل با پایتون، زبان­‌های دیگری وجود دارد که برای نوشتن همان وظایف در پایتون نیازمند کدها بیشتری هستند و علاوه بر آن بسیاری از اوقات سینتکس آن‌ها واقعا دور از زبان انسان است.

برای نوشتن یک برنامه ساده خروجی گرفتن از یک رشته در پایتون از یک خط استفاده می­‌شود

ادامه مطلب...


آموزش نظارت بر بازاریابی شبکه اجتماعی | استراتژی جذاب و راهکارها

هر استراتژی بازاریابی موفقی با یک ارزیابی دقیق آغاز می‌شود. با این‌وجود، اگر نمی‌دانید که عملکرد خوبی دارید یا نه چگونه قصد دارید تا پیشرفت کنید؟ زمانی که یک استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی تعیین می‌کنید، این موضوع درست است. طبیعت زودگذر پلتفرم‌های اجتماعی به این معنا است که شما همیشه باید عملکرد خود را بازنگری کنید و پست‌های خود را درصورتی‌که بخواهید در صنعت خود پیشرو باشید، بهینه‌سازی کنید.

مدیریت آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های بازاریابی محتوا زمان‌بر است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که در جای درست تمرکز می‌کنید و سرمایه شما بازمی‌گردد. به همین دلیل تمپلیت ارزیابی شبکه‌های اجتماعی که به شکل فایل ورد است به شما کمک می‌کند تا تأثیرپذیری فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی خود یا مشتریان خود را بازبینی کنید. همچنین یک گزارش کامل نمونه وجود دارد که درباره یک شرکت جعلی است که به دنبال مشتریان بیشتر در بخش خود است.

این تمپلیت شامل صفحات خالی و جداولی به شکل وورک بوک است که می‌توانید تکمیل کنید و یک مثال کاربردی پس‌ازآن می‌آید.

آمورش ارزهای دیجیتال با مدرک سازمان و با آپدیت دائمی، برای مشاهده به لینک سوپر دوره مراجعه کنید

نظارت بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مناسب چه افرادی است؟

این ارزیابی برای همه بازاریابان دیجیتالی که یک استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی شرکت خود یا یک مشتری ایجاد می‌کنند و آن را اجرا می‌کنند، ساخته‌شده است. این شامل مدیران اجرایی مبتدی و متخصصین شبکه‌های اجتماعی تا مدیران شبکه‌های اجتماعی می‌شود که می‌توانند از ارزیابی برای ترویج یک استراتژی برای سهامداران ارشد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی به چه صورتی است؟

تمپلیت با استفاده از چارچوب Smart Insights RACE Growth مربوط به Opportunity > Strategy > Action ایجاد

ادامه مطلب...