دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

مفهوم بازار خرسی و بازار گاوی در ارزهای دیجیتال چیست

اگر در حوزه کریپتو فعالیت کرده باشید با اصطلاحاتی همچون «بیت کوین این هفته وارد بازار خرسی شد» یا «بازار رمز ارز در حال حاضر به نظر خرسی می‌رسد» روبرو شده‌اید.

در این مقاله در مورد ماهیت بازار خرسی و چگونگی کسب سود از آن آگاه خواهیم شد.

بازار خرسی چیست؟

سنتیمنتال‌های گاوی و خرسی (صعودی و نزولی) برای توصیف وضعیت و عملکرد سطح اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار کریپتوی کنونی به کار می‌روند. ازاین‌رو، زمانی که بازار در روند صعودی قرار دارد و قیمت‌ها افزایشی هستند، به آن «بازار گاوی» گفته می‌شود و زمانی که بازار یک روند نزولی با قیمت‌های کاهشی را تجربه می‌کند به آن بازار خرسی گفته می‌شود. به بیان ساده‌تر، هر دو اصطلاح زمانی به کار می‌روند که یک دوره طولانی روند صعودی یا نزولی وجود دارد یا زمانی که بازار شاهد نوسان قیمت حدود 20% است، اما اغلب این رقم بیشتر است.

اصطلاح «بازار خرسی» به دوره‌ای اشاره دارد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کریپتو اعتماد خود را به رمز ارز ها از دست می‌دهند و منجر به موقعیتی می‌شود که حجم معاملاتی کاهش می‌یابد، عرضه بر تقاضا غلبه می‌کند و درنتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابند. این یک دوره طولانی کاهش قیمت، عدم قطعیت و تردید است؛ دوره‌ای که محیط و سنتیمنت ها شما را مجبور به فروش دارایی‌های خود بدون ترس و اضطراب می‌کنند و نه خرید بیشتر یا نگه‌داشتن دارایی‌ها با امید به‌احتمال افزایش قیمت.

در طی این دوره، عدم اعتماد کلی به بازار کریپتو در میان سرمایه‌گذاران، اقتصاددانان و مؤسسات مالی سنتی به چشم می‌خورد.

رسانه‌ها یا رمز ارزها را پوشش نمی‌دهند یا تنها نکات منفی در مورد آن‌ها عنوان می‌کنند. اخبار خوب سبب برگشت روند نمی‌شوند و اخبار بد تنها سبب کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌شوند.

توجه داشته باشید که یک بازار خرسی نباید با یک اصلاح (تصحیح) اشتباه شود. تصحیح

ادامه مطلب...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد