دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

ضرورت استفاده از استاپ لاس

استاپ لاس یکی از اصطلاحات ترید ارز دیجیتال است که ابزاری حیاتی برای تریدرها به شمار می‌رود. استاپ لاس در لغت به معنی کاهش زیان است و در عمل به معنی تعیین محدوده‌ای برای خروج از ترید و معامله با ضرر است. تعیین استاپ لاس برای خروج از معاملاتی که برخلاف روند مورد انتظار حرکت کرده‌اند انجام می‌شود و عدم استفاده از آن می‌تواند سبب گسترش زیان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باشد. روش‌های مختلفی برای تعیین حد ضرر وجود دارد و صرافی‌های ارز دیجیتال و بروکرهای فارکس امکان تعیین حد ضرر را برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه، قصد این اصطلاح مهم و پُر کاربرد را در تمامی جوانب داریم؛ پس همراه ما باشید.

استاپ لاس چیست ؟

هر معامله‌ای که در بازارهای مالی توسط تریدرها باز می‌شود برای رسیدن به سود است اما در عمل، همواره بخشی از معاملات با سود و بخشی دیگر با ضرر بسته می‌شوند. بنابراین تریدر باید برای هر ترید خود دو برنامه متفاوت داشته باشد. برنامه اول برای مواقعی است که قیمت در جهت روند تشخیص داده شده حرکت می‌کند. تریدر در این حالت باید مشخص کند که با چه میزان سودی می‌خواهد از معامله خارج شود. تعیین محدوده فروش با سود در اصطلاح کریپتوکارنسی، با عبارت حد سود (Take Profit) مشخص می‌شود.

برنامه دوم برای زمانی است که قیمت برخلاف روند پیشنهادی تریدر حرکت می‌کند. در این حالت، قیمت می‌تواند تا هر جای نامشخصی بریزد. وظیفه تریدر در این حالت این است که با استفاده از روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال، محدوده مربوط به بیشترین ضرر قابل قبول برای خود را تعیین کند. به این محدوده استاپ لاس (Stop Loss) یا حد ضرر می‌گویند. قیمت معامله درصورتی‌که به استاپ لاس برسد، معامله به صورت خودکار بسته می‌شود تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

تیک پروفیت و استاپ لاس در ارز دیجیتال دو ابزار برای تعیین میزان ریسک به پاداش (Risk/Reward) هستند. بدون تعیین این دو مقدار، مدیریت سرمایه در معاملات به ‌سختی انجام می‌شود و به همین دلیل توصیه بیشتر تریدرهای حرفه‌ای این است که حتما این دو مقدار به شکل اصولی تعیین و برای تمامی معاملات اعمال شوند که در ادامه به بررسی نحوه تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال نیز خواهیم پرداخت.

چرا استاپ لاس در ارز دیجیتال مهم است؟

تعیین استاپ لاس در تمامی بازارهای مالی ضروری و مهم است زیرا استفاده از استاپ لاس باعث جلوگیری از افزایش ضرر کاربران در یک معامله می‌شود. فرض کنید در یک روند صعودی شما وارد معامله خرید یک توکن ارز دیجیتال شده‌اید و امیدوار هستید که با افزایش

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد