وایت پیپر، یک سند اطلاعاتی است که معمولاً توسط یک شرکت یا سازمان غیرانتفاعی برای معرفی، تبلیغ یا برجسته کردن ویژگی های یک محصول یا خدماتی که ارائه می دهد یا قصد ارائه آن را دارد، صادر می شود. وایت پیپرها همچنین به عنوان روشی برای ارائه سیاست ها و قوانین، سنجش واکنش عمومی استفاده می شوند.
هدف از وایت پیپر معرفی محصول، خدمات، فناوری یا متدولوژی خاص و تأثیرگذاری بر تصمیمات مشتریان یا سرمایه گذاران فعلی و بالقوه است.
در حالی که بروشورها و سایر مواد بازاریابی ممکن است پر زرق و برق باشند و شامل موارد فروش آشکار باشند، یک وایت پیپر برای ارائه شواهد واقعی فنی در نظر گرفته شده است و عملکرد و حوزه کاربری آن محصول را مشخص میکند.
به طور کلی، وایت پیپرها حداقل 2500 کلمه طول دارند و معمولاً به سبک دانشگاهی نوشته میشوند.