دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

داستان فروپاشی مالی ایسلند در دوران ظهور بیت کوین

اگر از دنبال‌کنندگان حوزه ارزهای دیجیتال باشید، احتمالاً می‌دانید که بیت کوین درست بعد از بحران مالی جهانیِ سال 2008 ظهور کرد. اگر هم جزو بیت‌کوینرها باشید، قطعاً با اشتیاق فراوان منتظر روزی هستید که سیستم بانکی از هم بپاشد و اَبَر ‌بیت‌ کوینی‌ شدن (Hyper-Bitcoinization) اتفاق بیافتد. این در‌ حالی‌ است که بسیاری از افرادی که فروپاشی بانک‌ها را در سال 2008 با همه وجودشان تجربه کرده‌اند، بر این باورند که این واقعیت وحشتناک‌تر از آن است که بتوان تصورش کرد.

یکی از افرادی که دراماتیک‌ترین سقوط بانک‌ها و بازار سهام را در سال 2008 در ایسلند تجربه کرد، جَرِد بیبلر (Jared Bibler)، تحلیلگر خبره و مشاور مالی سابق وال‌استریت است که حدود 20 سال سابقه کار در بازارهای جهانی دارد. در این مقاله از وب‌سایت کوین تلگراف که به ‌قلم اندرو فنتون (Andrew Fenton) با استفاده از خاطرات آقای بیبلر نگاشته شده است، خواهیم دید که هنگام سقوط بانک‌ها چه اتفاقی می‌افتد. پس با این مقاله از سایت مدرسان پیشتاز همراه ما باشید.

بحران مالی سال 2008، سال‌ها در حال شکل‌ گرفتن بود. از یک سال پیش‌از‌آن، بازارهای مالی سراسر جهان نشانه‌هایی را بروز می‌دادند که از روی آن‌ها می‌شد وقوع بحران را پیش‌بینی کرد. بی‌ان‌پی پاریبا (BNP Paribas)، هشتمین بانک بزرگ جهان، به سرمایه‌گذاران هشدار می‌داد که در آینده نزدیک شاید نتوانند از صندوق‌های آن‌ها پول برداشت کنند و بانک بریتانیایی نورثرن راک (Northern Rock) قصد داشت از بانک انگلستان درخواست کمک مالی اضطراری کند و دو صندوق پوشش ریسک بیر استیرنز (Bear Stearns) هم در حال سقوط بودند.

درنهایت، رکود بزرگ اتفاق افتاد و این بدترین بحران مالی تاریخ بود. پیشرفته‌ترین اقتصادها از دهه 1930 به این طرف، چنین رکودی را تجربه نکرده بودند. بدتر از همه اینکه روند بهبودی بعد از بحران هم در‌مقایسه ‌با رکودهای گذشته بسیار کندتر پیش می‌رفت.

مانند بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال، بیبلر هم جزو کسانی بود که پیش

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد