دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

گو یا پایتون کدام بهتر است؟ جذابترین مقایسه 2 زبان برنامه نویسی

امروزه زبان­‌های بسیار زیاد و مشابه هم در انواع مختلفی دیده می­‌شود که انتخاب یکی از آن‌ها برای ما دشوار خواهد شد؛ از این رو در این مقاله از مدرسان پیشتاز، قصد داریم تا دو زبان گو و پایتون را با یکدیگر بررسی کنیم و این دو زبان محبوب را بهتر بشناسیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

گو (Golang) چیست؟

Golang که با عنوان Go نیز شناخته می‌شود، یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای است که توسط گوگل توسعه یافته است. توسعه آن در سال 2007 توسط گوگل آغاز شد و در سال 2009 به عموم معرفی شد که Robert Griesemer، Rob Pike و Ken Thompson، سه طراح اصلی Go در گوگل می­‌باشند.

آن‌ها با هدف ایجاد یک زبان، بر اساس نحوه­ی زبان برنامه‌نویسی C شروع به کار کردند. در نتیجه، Go بسیاری از ویژگی‌های زبان‌های مدرن مانند متد،‌ اشاره‌گرها، ارث‌بری و غیره را در خود جای داد که درنهایت، یک زبان statically typed با یک کتابخانه دقیق و قدرتمند و سرعت و عملکرد بی‌نظیر عرضه شد.

پایتون (phyton) چیست؟

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی با اهداف عمومی است که می‌توان گفت تقریبا برای هر چیزی استفاده می‌شود و توسط یک برنامه‌نویس هلندی به نام Guido van Rossum  نوشته شد و اولین بار در سال 1991 انتشار یافت.

مهم‌ترین جنبه پایتون این است که یک زبان تفسیری می­باشد؛ بدین معنا که کد نوشته شده در زمان اجرا به فرمت قابل خواندن توسط کامپیوتر ترجمه نمی‌شود؛ چرا که اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی هنگامی که برنامه کامپایل می‌شود، این تبدیل را انجام می‌دهند. همچنین این نوع زبان نیز به عنوان زبان اسکریپت‌نویسی مورد مراجعه قرار می‌گیرد، زیرا در ابتدا برای پروژه‌های نه چندان مهم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

معایب زبان های پایتون و گو چیست؟

حال قبل از اینکه ویژگی­‌های این دو زبان که جزو مزیت­‌هایشان به حساب می‌آید می­خواهیم در ابتدا معایب این دو زبان را به صورت خلاصه باهم مرور کنیم و سپس به سراغ مقایسه میان آن‌ها برویم.

7 تا دلیل آموزش دیدن پایتون، یکی از جذابترین مقاله 

ادامه مطلب...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد