دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

لونا 2 راهاندازی شد؟ آیا ارزش خرید دارد

Terra Luna یک ارز دیجیتال جدید به نام Luna 2 برای جبران ضرر دارندگان توکن Luna و UST که در هفته‌های گذشته ارزش خود را به طور کامل از دست داد راه اندازی کرده است و بین کسانی که هولدر قدیمی ارز لونا بودند و تمام سرمایه خود را در این ارز از دست دادند به صورت ایردراپ تقسیم کرد و نام توکن قدیمی را نیز Terra Classic گذاشته است. توکن جدید پس از یک جهش کوتاه مدت چند ساعته پس از شروع معاملاتش بیش از 70 درصد سقوط کرده است، آن هم به دلیل اینکه اکثریت کسانی که شامل این ایردراپ شده بودند ارزهای جدید را فروختند تا بخش کوچکی از ضررشان جبران شود.

پیش از این، جامعه Terra Luna طرح احیای جدیدی را تأیید کرده بودند که منجر به هارد فورک Terra Luna از توکن شکست خورده‌اش و ایجاد یک بلاک چین جدید با نام Terra 2.0 می شد.

ماجرا از چه قرار بود؟

در اوایل این ماه، سقوط لونا سرفصل تمام خبرها شد و موجی از شوک و ترس شدید را در فضای گسترده ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، این سقوط بی سابقه دو ارز UST و Luna که در رتبه 8 و 11 بازار ارزهای دیجیتال قرار داشتند. جمعا باعث از بین رفتن سرمایه ای نزدیک به 50 میلیارد دلار شد. و همین دلیل بر ترس بر سر ماهیت بزرگترین ارزهای بازار یعنی بیت کوین و اتریوم و تتر نیز ایجاد کرد و بسیاری فکر میکردند کل بازار در حال فروپاشی هستند و صرافی های معاملات ارزهای دیجیتال مانندBinance  مجبور به تعلیق معاملات این دو ارز شدند.

کار توکن اصلی لونا پشتیبانی و تضمین کنندگی حفظ پیوند یک به یک استیبل کوین دلاری Terra USD (UST) ترا بود.

Terra USD یک استیبل کوین الگوریتمی است، به این معنی که همیشه باید قیمت آن ثابت و برابر با 1 دلار باشد. پیوند یک به یک این استیبل کوین با دلار آمریکا توسط الگوریتم‌ها و با استفاده از یک سری قراردادهای هوشمند برای حفظ قیمت در 1 دلار تضمین می‌شود. به زبان ساده به این صورت بود که اگر قیمت UST به سمت بیش تر از یک دلار متمایز میشد ارز لونا توکن سوزی میکرد و اگر قیمت ارز UST به سمت کمتر از یک دلار متمایل میشد توکن های جدید لونا چاپ میشدند.

هنگامی که UST در 9 می 2022 با فشار فروشی بسیار سنگین رو به رو شد و پیوند یک به یک خود

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد