دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

مهمترین نکات داراییهای تورمی و ضد تورمی چیست

تورم، کاهش تورم، و تمام آن مباحث مالی ممکن است کمی سخت به نظر برسد، درست است! نگران نباشید زیرا مفاهیم آن‌قدرها هم که می‌دانید سخت نیستند. پس بنشینید و درک کنید که دارایی‌های کریپتو تورم‌زا و کاهش‌دهنده تورم چیست و چرا لازم است کمی بیشتر درباره آن‌ها بدانید تا بتوانید دارایی‌های مناسب را انتخاب کنید.

اما ابتدا، بیایید به مدرسه برگردیم و تورم و ضد تورم را دوباره بررسی کنیم.

تورم و ضد تورم از منظر اقتصادی

قبل از اینکه به جنبه‌های تورمی و کاهش تورم دارایی‌های کریپتو بپردازیم، اجازه دهید این اصطلاحات را دوباره بررسی کنیم، البته از دیدگاه ساده‌تر.

تصور کنید یک پیتزا سفارش می‌دهید. وقتی رسید و چهار نفر منتظر آن هستند، می‌توانید همان را به چهار قسمت برش دهید که به هرکدام یک‌تکه می‌رسد یا اینکه به 16 تکه تقسیم کنید که به هر نفر 4 تکه می‌رسد. درهرصورت، حجم پیتزا که به هر دهان می‌رسد ثابت می‌ماند، اما ارزش آن هر قطعه پس از تفکیک به 16 قطعه کاهش می‌یابد.

دارایی‌های تورمی دقیقاً به این صورت هستند. درحالی‌که ما وارد اقتصاد پیچیده نمی‌شویم، در حال حاضر، دارایی‌های تورمی آنهایی هستند که تقاضا از عرضه پیشی گرفته و در نتیجه باعث افزایش ارزش خود دارایی می‌شود. درست مثل یک‌تکه پیتزا!

ارزهای فیات ماهیت تورمی دارند زیرا می توان عرضه را به دلخواه افزایش داد، که با ثابت ماندن فعالیت اقتصادی تجمعی، ارزش واحد پولی را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر، کاهش قیمت یک اصطلاح اقتصادی استاندارد است که به معنای کاهش تقاضا و افزایش عرضه است. درحالی‌که کاهش تورم در یک سناریوی استاندارد می‌تواند منجر به رکود و کاهش دردسترس‌بودن کالا شود، به‌نوعی توانایی خرید ارز یا دارایی را افزایش می‌دهد.

دارایی‌های رمزنگاری تورمی و ضد تورمی

برخلاف ارزهای فیات و پیامدهای اقتصادی آنها که منجر به تورم و کاهش قیمت می‌شود، دارایی‌های کریپتو

ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد