دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

دکتر آرتید

دکتر آرتید | خدمات لیزر، لاغری و زیبایی | دوره های آموزش لیزر

ارز دیجیتال هدرا چیست

هدرا یک لجر توزیعی عمومی با منبع باز است که از اجماع هش گراف امن، سریع و منصفانه‌ای استفاده می‌کند. خدمات شبکه آن شامل قراردادهای هوشمند مبتنی بر Solidity و توکنیزاسیون و خدمات اجماع به‌ کاررفته برای ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز می‌شود.

همچنین گفته می‌شود که Hedera یک شبکه عمومی، اثبات سهم، منبع باز و یک نهاد کنترل‌کننده است که برای ساخت و استفاده از اپلیکیشن های غیرمتمرکز به کار می‌رود. Hedera به توسعه‌دهندگان سه نوع خدمات اولیه ارائه می‌کند: قراردادهای هوشمند، اجماع و خدمات توکن مبتنی بر Solidity. Hedera ازنظر سرعت، مصرف بهینه (کربن منفی) و امنیتی منحصربه‌فرد است. این مزایا را می‌توان به الگوریتم اجماع هش گراف آن نسبت داد (در سال 2022 به‌عنوان منبع باز آغاز به کار کرد).

آموزش ارزهای دیجیتال با مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای، برای مشاهده بیشتر به لینک سوپر دوره مراجعه نمایید

شبکه عمومی Hedera اثبات سهم است و بر روی الگوریتم اجماع توزیعی هش گراف ساخته‌شده است. این شبکه توسط دکتر ایمون بیرد یکی از مؤسسین Hedera و دانشمند ارشد آن ابداع شد. الگوریتم اجماع هش گراف در استفاده از پهنای باند کارایی نسبتاً کاملی فراهم می‌کند و درنتیجه می‌تواند صدها هزار تراکنش در ثانیه را در یک شارد پردازش کند (مجموعه‌ای همتا به همتا و کاملاً متصل از نودها در شبکه).

بر عکس بلاک چین سنتی اثبات کار که یک ماینر را برای انتخاب بلاک بعدی گزینش می‌کند، اجتماع نودهایی که هش گراف را راه‌اندازی می‌کنند در مورد این‌که کدام تراکنش‌ها را به لجر اضافه کنند با یکدیگر توافق دارند. شبکه هش گراف از طریق شایعه‌پراکنی و رأی‌دهی مجازی، درباره اعتبار و برچسب زمانی اجماع هر تراکنش به توافق می‌رسد. اگر تراکنش معتبر باشد و در زمان مناسب انجام شود، وضعیت لجر آپدیت خواهد شد تا شامل تراکنش با 100% قطعیت شود.

در قوانین اجماع بلاک چین، بلاک‌ها باید درنهایت در یک زنجیره طولانی که جامعه در مورد آن به توافق رسیده است، تسویه شوند. اگر دو بلاک هم‌زمان ایجاد شوند، نودهای شبکه درنهایت یک زنجیره را برای ادامه انتخاب می‌کنند و زنجیره دیگر را حذف می‌کنند تا این‌که بلاک چین در دو زنجیره فورک نشود. این شرایط مشابه یک درخت در حال رشد است که همه شاخه‌های آن قطع‌شده‌اند و تنها یک شاخه باقی‌مانده است.

در هش گراف، همه تراکنش‌ها در لجر نامناسب هستند و هیچ یک حذف نمی‌شوند، بنابراین

ادامه مطلب...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد